top of page

"I know I may be young, but I’ve got feelings too, And I need to do what I feel like doing, So let me go, and just listen.”
 

Afstudeerfilm, 2020

 

De afgelopen twee jaar heb ik onderzoek gedaan naar de term scripted reality. Tijdens mijn onderzoek heb ik een fascinatie ontwikkelt voor het programma Ex on the Beach, en voor mijn onderzoek document zoom ik in op de kenmerken van het programma. Zo zag ik bijvoorbeeld dat het vrouwelijke dilemma’s verbeelde en becommentarieerde. Door alleen al de rol van vrouwen in dit programma, zou het vijftig jaar geleden van de buis zijn afgehaald. Nu is het ontzettend populair. Hoe komt dat? Ex on the Beach bewijst met de kijkcijfers dat het voor jonge vrouwen relevante en actuele thema’s aansnijdt en uitbeeld, en geeft op deze manier een boodschap mee die helpt na te denken over de rol van openlijke boosheid, rivaliteit en competitie in hun eigen leven.

Montage: Ulrike Mischke

Met dank aan MTV Nederland

bottom of page